Dowiedz się jak ćwiczyć, co jeść i czym uzupełniać dietę by szybko nabrać masy mięśniowej.

Trening na masę mięśniową

Poprzez trening na masę mięśniową rozumie się trening po charakterze siłowym. Plan treningowy powinien być oparty na ćwiczeniach bazowych, tj.: martwym ciągu, przysiadach, wiosłowaniu oraz wszelkich formach wyciskania sztangi. To ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśniowych jednocześnie, co stymuluje do wzrostu większą ilość włókien.

Trening na masę należy realizować 3-4 razy w tygodniu, przy objętości wynoszącej około 100 minut. Należy realizować 6-8 ćwiczeń podczas jednej sesji treningowej. Duże grupy mięśniowe po 4 sesje (12 powtórzeń), małe po 3 sesje (8 powtórzeń).

Dieta na masę mięśniową

Jadłospis na masę mięśniową musi być przede wszystkim odpowiednio zbilansowany. W praktyce oznacza to tyle, że musimy dostarczać ilość jedzenia odpowiednią generowanemu zapotrzebowaniu. Można ją obliczyć między innymi na podstawie masy ciała. Przyjmuje się, że na każdy kilogram należy dostarczyć:

  • 6 g węglowodanów
  • 2 g białka
  • 0,5g tłuszczów

Dieta na masę powinna być przy tym pełnowartościowa i zdrowa. Należy mieć również na uwadze, że posiłki powinny być dostarczane minimum 5 razy na dobę, w równych odstępach czasu.

Dieta na masę mięśniową

Suplementacja na masę mięśniową

Poprzez suplementację rozumie się stosowanie preparatów uzupełniających dietę. Na rynku dostępnych jest wiele rozmaitych środków dla sportowców. Ich efektywność bywa naprawdę znacząca.

Do najczęściej wykorzystywanych środków zaliczamy: preparaty kreatynowe (jabłczany, monohydraty), odżywki białkowe, odżywki węglowodanowe (tzw. gainery), l-glutaminę, l-karnitynę oraz aminokwasy BCAA. Wybierając konkretny środek należy kierować się generowanym zapotrzebowaniem, opiniami oraz towarzyszącym nam celem.

Spośród wszystkich produktów na szczególne wyróżnienie zasługuje propozycja Nutrigo Lab – producenta, który udostępnia tylko (albo aż!) cztery produkty dla sportowców:

  • Nutrigo Lab Mass – to klasyczny gainer, w którego składzie znajdziemy więcej, niż białko i węglowodany. Świetny skład i doskonały smak – to cechy Nutrigo Lab Mass.
  • Nutrigo Lab Strength – to bardzo ciekawe rozwiązanie, które co prawda dedykowane jest osobom pragnącym zwiększyć siłę, to – zdecydowanie można po nie sięgać także budując masę.
  • Nutrigo Lab Regeneration – w przypadku budowy masy mięśniowej bardzo istotne jest to, aby trening był bardzo intensywny. Ogromne zmęczenie możemy wyeliminować korzystając z tzw. potreningówek. Doskonale sprawdzi się Nutrigo Lab Regeneration

Suplementacja na masę mięśniową

A po zbudowanej masie mięśniowej, warto sięgnąć po:

  • Nutrigo Lab Burner – spalacz tłuszczu, idealnie sprawdzający się przy tzw. treningu na rzeźbę.

Oferta jest bardzo ciekawa, odżywki mają doskonały skład i są smaczne. Cieszą się również pozytywnymi opiniami, dlatego też wybierając suplementy – warto zwrócić uwagę na propozycje od Nutrigo Lab.